Pastís de carabassa!!

Temps de carabasses! A casa ens agrada la carabassa, la crema és el meu plat recurrent, però ja m'està bé malgrat que el fred enguany no acompanya! Un altre any ens menjarem les castanyes amb màniga curta!!! 

Aquesta recepta em va arribar a través de la Berta!!! Ella les rep i jo les faig!! Va Berta que la Joana i el Bernat et poden ajudar! El Pol de moment només m'ajuda a rentar els plats, això de jugar amb l'aigua és la seva perdició! 

La carabassa ens la van regalar, era una carabassa molt gran, i ens va tocar una meitat. Després de fer unes quantes cremes de carabassa, vaig congelar-ne quasi una altra meitat! 
La blogosfera en va plena de receptes amb carabassa, però la manca de temps, i jo diria més la priorització del meu temps en altres temes, fan que miri ben poc altres blogs, ni molt menys faci receptes per quan tingui un moment pugui fer un pastís de carabassa, bé no sé si m'enteneu, però és així!!!

La recepta és per un motlle de 20*30, jo he fet servir 2 motlles tipus plum-cake que em va comprar el meu pare a BCN. I la massa restant, amb magdalenes (que al Pol li han encantat).

Com sempre versionant!

250gr farina integral
50gr farina normal

100 gr d'ametlla molta

250gr de carabassa tallada a daus (que després passarem pel robot de cuina)

5 ous

200 gr sucre moreno

1 iogurt natural

120gr d'oli d'oliva

2 cullerades de llevat químic

Gerds i sèsam negre

Primer de tot encenem el forn a 180º

En un robot de cuina fem a trossets petits la carabassa. Després ho posem al got amassador, junt amb el iogurt, l'oli, el sucre i a poc a poc anem incorporant els ous. Quan ja estan tots, afegim la farina, les ametlles i el llevat químic. I ho amassem amb la vareta del globus durant cinc minuts.
Posem el sèsam negre i amb una llengua ho remenemEmmotllem i decorem amb gerds. Les magdalenes, unes amb gerds i les altres sense.

(Amb els gerds m'han pres una mica el pèl, perquè per una safata petita l'he pagada a 4,5€ i el mateix matí l'he vist a un altre lloc, la mateixa safata per 1,75€... a més a més a mi els gerds no m'agraden!!!... sense comentaris!!)

Ho posem al forn durant uns 30 min (fins que l'escuradents surti net).

Les magdalenes durant 14 min.






Els qui em van regalar la carabassa... ja l'han tastat!!!
Moltes gràcies Engelbert, Montse, Abril i Gemma!!! Muaks dolços del Pol!!!


3 comentaris

  1. A una de les meves peques li encanten els gerds...i precisament vaig comprar sèsam negre l'altre dia...serà qüestió de provar aquesta teva versió quan caigui una altra carbassa a les meves mans!!! I si no, magdalanes, els meus pastissets individuals preferits! Petons!

    ResponElimina
  2. Mònica, els gerds li donen el punt!!! Ja ho veuràs!

    ResponElimina
  3. Què bo!!!! Aquesta setmana jo també he fet un pastís de carabassa i m'ha sorprès molt gratament!!!!
    El toc dels gerds.....mmmm.....m'encanta!!
    Petons, Marta!
    Olga

    ResponElimina