Pastís de cervesa negra i xocolata... Sambucus!!!

La tercera part de les vacances va acabar amb un viatge a Manlleu a celebrar el IV dia de CUINA, un dia que va tocar matinar, però va valer la pena!

El dia va començar amb la pertinent benvinguda d'en Josep Sucarrats, director de la revista CUINA, retrobament amb blocaires i conèixer noves cares! Després una visita guiada pel Museu Industrial del Ter, per deixar pas al showcooking del porc al Mercat Municipal de Manlleu de la mà de Pep Nogué, al que feia molt temps que no veia i em va fer molta gràcia poder xerrar una estona amb ell! Bona gent!!!
Dinar al Sambucus i acte seguit entrega dels premis.
Passejada per la plaça on feien la Festa del Porc i la Cervesa, compra d'algunes coses i tornada cap a casa.

Dia intens! Em vaig quedar amb moltes coses però la que avui m'ocupa són els postres del Sambucus:

Pastís de cervesa negra i xocolata amb iogurt d'ovella del Serradet de Barneres... sense paraules, em va encantar!! Tornava cap a casa pensant, i per què no has preguntat la recepta?? vaig pensar que St. Google m'ajudaria!

Pastís de cervesa negra i xocolata amb iogurt del Serradet de Barneres



La recerca de la recepta va ser més entretinguda del que em pensava, doncs molts blocaires ja l'han publicat i tots més o menys és la mateixa. Vaig pensar en la Nigella Lawson, quan era a Londres feia un programa per la tele i em tenia totalment enganxada, així aprenia una mica d'anglès, I ara, amb allò de que l'he d'aprendre torno a mirar coses en anglès (més temps no tinc!!!).

A la fira de Manlleu vaig comprar un pack de tres cerveses, un que tingués cervesa negra, doncs ja tenia el pastís entre cella i cella.

Ausesken Café 
Van ser aquestes Ausesken  recomanació de la Montse Fem cuinetes i curiosament elaborades a Olost, el poble de la Manu!

Anem per la recepta:

Cervesa negra 250 ml, la Nigella fa servir Guiness
250 gr. de farina
350 gr. de sucre (ella ni posa 400 gr )
2 ous grans o 3 de petits
250 gr. de mantega
75 gr. de cacau en pols Valor
150 ml de nata líquida per muntar
Vainilla
2 cullerades de cafè de bicarbonat sòdic

Posar la cervesa al foc i quan comença a bullir, la retirem del foc i hi afegim la mantega que es desfaci!
En un robot hi posem el sucre i els ous i ho batem que quedi ben esponjós, després la nata líquida, i després els sòlids començant amb la farina i el bicarbonat, i a mesura que es va espessint afegim una mica de cervesa i mantega ja fosa, així anem fent...després la vainilla, i el cacau en pols.
Queda una massa bastant líquida.
Preparem el motlle, jo vaig fer servir un motlle quadrat de 26cm. el vaig cobrir de paper de forn. I vaig tirar la massa a dins. Uns cops per què la massa es reparteixi bé i cap al forn. Ja calent a 180º 45 minuts. Si veiem que es torra de la part de dalt el tapem amb paper d'alumini quan porta una mitja hora.

Deixar refredar i ja es pot treure del motlle.

Al Sambucus van fer servir de topping un iogurt d'ovella del Serradet de Barneres una delícia. En el meu cas i que com era per dur a casa els meus pares  vaig optar per la nata muntada.
La veritat que el cap de setmana que el vaig fer, no tenia previst fer-lo, però vaig fracassar amb un altre pastís i em vaig enfadar tant que n'havia de fer un. Sinó ja hagués buscat un iogurt ecològic que li escaigués.

El resultat aquest:




I per acabar, o em compro un roner i faig el porc a cas tal i com ens va ensenyar el Pep, o me'n vaig a Manlleu a la Carnissria Colom. I. per la recepta del Sambucus, ara li enviaré un link a veure si me la passa!!!
I el meu premi del dia:

Pep, wapu!!!

Cap comentari

Publica un comentari a l'entrada