..Tiramisú de limón...

Dinar amb familia...avui és el sant de la mare i l'àvia i de totes les Mares de Déu...Felicitats a totes!

Bé aprofitant les vacances dels meus pares, hem dinat plegats, ells s'han encarregat de procurar-me un àpat lliure de les meves intoleràncies alimentaries i jo, els he sorprés amb un postre ple d'intoleràncies per a mí, aish si no fos per les petites coses!!!

La veritat és que darrerament no cuino massa, però sempre tinc la cosa aquella de captar el que m'envolta i plasmar-ho en un plat...com el concert del Mr.Sabina...ell amb les seves lletres agosserades i plenes d'entremeliadures m'han dut a fer aquest tiramisú de llimona...




M'ha aportat un electrodomèstic nou a la meva cuina, un exprimidor,...ideal pels sucs de taronja que un costipat d'estiu ha esdevingut tot un mal de cap...(mai millor dit!)...un estri que ocupa el seu espai, però que de ben segur em farà servei!!!

Necessitem:

4 llimones grans
3 ous sencers
3 clares d'ou
250 gr de mascarpone
60 gr de sucre glaç
4 fulls de gelatina

Per la base:

80gr mantega pomada
200gr de galetes DIGESTIVE
30 ml de vi dolç

Per la base, no és la del tiramisú autèntic, però la versió ha quedat impresionant, és molt sencilla, triturar les galetes fins que quedin amb textura de farina, barrejar amb la mantega, i afegir el vi dolç, posar en un motlle quadrat, i repartir-ho bé. Guardar a la nevera.
He de dir que hi he posat ÈTIM un blanc dolç del 2007 DO Montsant de l'Agrícola Falset-Marçà, adquirit a l'Orangette per cert molt ben recomenat, jo no sóc de vi dolç, però aquest és una delícia...tota una oda per a la garnatxa blanca!

Posem les fulles de gelatina en aigua freda.
Fer el suc amb les llimones, han de quedar 200ml de suc, he posat 4 llimones però dependrà del tamany i del suc de les mateixes.
En un bol barrejar el mascarpone, el sucre i els 3 rovells amb les baretes elèctriques. A part, en un altre bol muntar les 6 clares a punt de neu.
Posem un cassó al foc amb el suc de llimona i les fulles de gelatina fins que es desfan, ho afegim a poc a poc amb el mascarpone, i després hi anem posant les clares a punt de neu, amb compte, queda una barreja esponjosa.
Ho posem dins el motlle on teníem la base de galeta, i ho deixem reposar unes hores a la nevera.
En el moment de servir posar la ratlladura d'una llimona pel damunt... i ja es pot menjar...un postre fred que amb un gotet de l'Ètim...digne de Sant!




I de pas faig l'aportació a l'hemc d'aquest mes:
hemc #47 - gelatinas

16 comentaris

  1. Felicidades a todas. El postre ha sido un detalle muy bonito.
    Gracias por tu aportación.
    Besitos

    ResponElimina
  2. Així dona gust, amb aquest ambient en que compta més el que dones que el que es rep... tothom hi guanya en felicitat.

    Un postre exquisit :)

    ResponElimina
  3. Aixo ha de ser molt bo, m'encanta el mascarpone i aquesta versió del tiramisu es fabulosa...

    Una abraçada,

    ResponElimina
  4. Ja en tinc un que em demana que li faci... Li encanta la llimona!!!

    ResponElimina
  5. Felicitats doncs a totes les Mares de déu!! Quin tiramisú de limón més bo, i que bona la cançó! Sabina for ever!! Mils de petons, bonica.

    ResponElimina
  6. Felicitats! Ara, quin regalàs... Té una pinta deliciosa. Mmmm!

    ResponElimina
  7. Felicitats a les dones de la família!

    A mi m'agrada tant el mascarpone que el posaria a tot arreu! Amb llimona és molt bo. Hauré de provar aquesta recepta!
    Petons

    ResponElimina
  8. Una recepta genial: s'haurà de provar... de seguida!

    ResponElimina
  9. Ostres!!! Aquesta recepta és de pecat mortal!! Ara mateix me l'apunte!! Segur que la faig un dia d'aquests. Fa una pinta deliciosa. Felicitats a "totes les mares del món". ;D

    ResponElimina
  10. Sí que us ho deuríeu passar bé totes i tots junts!, un postre molt original i una presentació molt delicada.A reveure!

    ResponElimina
  11. las galletas digestive tienen algún sabor particular o las puedo reemplazar por cualquier otra galleta? pregunto porque esas galletas no están en mi país...
    ¡Saludos!

    ResponElimina
  12. Merci a tots, i realment el mascarpone sempre triomfa!
    Us animo a fer-ho estava boníssim!!

    Mandarina, gracias, puedes utilizar las galletas que quieras, o hacer una base de bizcoho!!

    Ptnts a tots

    ResponElimina
  13. Me encantan tus postres,no te conocía y estos últimos son una delicia...que ganitas ;))

    ResponElimina
  14. Hola Marta!

    Una recepta impressionant! Tinc moltes ganes de probar-la.

    Em guardo el teu bloc!

    Salutacions,

    ResponElimina
  15. Tot un exit aqst tiramisu. Moltes gracies marta...ara per la coca amb cireres. Anna mallafre

    ResponElimina
  16. Ei Anna...perfecte!!! Molt contenta que et passis pet aquí!!! A la coca de cireres posa mooooltes cireres!!!ptnts

    ResponElimina